- 693 60 800
- salg@megahjul.com
Dekktestene og testvinnerne vi leser om i media er kun smart skjult markedsføring, som fobrukerrådet burde ha stoppet for mange år siden. Dekktestene og tilhørende ''ekspert'' uttalelser er fordummende og gjør det vanskelig for både forbrukerne og den lille andelen av forhandlerbransjen som ønsker å gjøre en seriøs jobb med å finne frem riktig dekk til behovet som skal dekkes, og gjerne til fornuftige priser.
Når vi ser hvor mye rekkevidde Tesla klarer å få ut pr. kilowattime, og hvor viktig det er med rekkevidde, så vil de fleste erfarne elbil-eiere prioritere faktisk målt rekkevidde fremfor bilmodeller og merker hvor man er usikker på effektiv rekkevidde. Mange har brent seg på I-Pace og mange vil sannsynligvis bli skuffet over rekkevidden på Audi og Mercedes sine nye el-biler.
Du kan faktisk se på dekkmønsteret om et vinterdekk er bra eller mindre bra for elbil, nettopp fordi rullemotstanden øker veldig når det er vann i veibanen, og drenering mot vannplaning er avgjørende for rullemotstanden. Er det i tillegg snø og slaps i veiene, blir behovet enda større for gjennomgående drenering og riktig rullemønster.
Nereus vinterdekk har like god drenering mot vannplaning som sommerdekk, og er like god på is og snø som de mest kjente ''testvinnere'' og ''premiumdekk''. Det er stor gevinst for både bilbrukeren og miljøet når man bruker sunn fornuft når man velger vinterdekk. Gummi med sterke bindinger i molekylstrukturen gir lang levetid i forhold til europeiske fullsyntetiske vinterdekk. Litt naturgummi i Nereus er definitivt ikke negativt.
På mange måter er dekkene Model X blir levert med i 20tom et dårlig valg til norske veier. Michelin latitude Sport 3 har stive dekkstammer, skumplastinnlegg uten støyreduserende effekt og svært lav slitestyrke/sliteverdi på 220 (står preget i dekksiden). Dekkene støyer voldsomt, slites raskt og det resulterende gummistøvet ender til slutt i drikkevannet vårt som mikro- og nanoplast.
The author of this article is driving his fourth model S in addition to a model X. They are all used for a lot of tire testing. The opinions presented in this article is based on these tests, feedback from thousands of independent customers and 30 years of experience in the tire business.
Det er en stadig økende fokus på lav rullemotstand for å redusere energiforbruket på kjøretøy. Lav rullemotstand er avgjørende for å bedre rekkevidden på el-biler. For hybridbiler er det også viktig, både for rekkevidde og drivstoff forbruket forøvrig. Det er almenn kunnskap om at dekk med godt rullemønster og tilsvarende god drenering er helt avgjørende for lav rullemotstand, og derfor ser vi at sommerdekkene er svært likt utformet i dekkmønsteret, med 3-4 dype langsgående dreneringskanaler.
Spring is finally here, and for most people, that means it’s time to change into to summer tires. This calls for a celebration!
On April 20th we will be picking a lucky winner to be able to pick the 4 tires of their choice from our current stock of tires in Oslo and Fredrikstad.
Safe Bil AS ble etablert i 2012 i den hensikt å utvikle programvare og kunnskapsbase for bransjen. Selskapet har en solid eierstruktur med NOK 4,0 mill. i AS kapital i tillegg til ansvarlige lån og garantier. Bedriftens formål er å tilby de mest riktige løsningene for dekk og felger, samt til konkurransedyktige priser via konfiguratoren her på nettsiden. Programvaren utvikles av andre konsernselskap i samarbeid med oss som daglig jobber i selskapet. Vi som jobber i Safe Bil er erfarne ingeniører, økonomer og IT-spesialister i en fin miks. Vi samler opp kunnskap og fagdata hver dag, og dette legges fortløpende inn i databasene hvor vi bygger søkbarhet for kombinasjoner av bilmodeller, bilder, artikler, felger og dekk. For hver ny dag blir nettsiden litt bedre….og varene litt billigere.
Adresse: Pb. 93, 1650 Sellebakk
69 94 92 65
Adresse: Strykerveien 1, 1658 Torp(Fredrikstad)
69 94 92 65
Adresse: Stålfjæra 25 Oslo, 0975(Oslo)
69 94 92 50