MAGNESIUM OG ALUMINIUMSFELGER I SMIDD KVALITET GIR MANGE FORDELER

Sie sind hier

Find products

SMIDDE SUPERLETTE MAGNESIUM / ALUMINIUMSFELGER BRUKES I RACING OG TIL HIGH-END SPORTSBILER

På normal racingdimensjoner regner man økt effekt for bilen tilsvarende 7 hestkrefter pr. redusert kilo på hjulet. Jo større diameter på hjulet og besparelse i felgringen og dekket, jo mer effekt sparer man. For Tesla, Polestar, Audi sine rulleomkretser kan man stipulere en effekt opp til 10 hk pr. redusert kilo siden vektbesparelsen skjer mye lenger ut i radius enn på tradisjonelle hjul. For 21-22''felger vil oppnå ytterligere effektbesparelser i forhold til tradisjonelle biler. Investering i Magnesiumfelger gir bilen helt andre og mer sportslige kjøreegenskaper. Magnesium har også en vibrasjonsdempende effekt, se dokumenterende artikkel her

SMIDD MAGNESIUM ER CA. 15% LETTERE ENN SMIDD ALUMINIUM (6061-T6 LEGERING) OG GJERNE HALVE VEKTEN AV EN ORIGINAL STØPT FELG

En Tesla Molde 3 vil med blandet kjøring kunne øke rekkevidden med opp til 15% på tørr asfalt i ved å redusere vekten på hjulet med 6-7 kg (vekter oppgitt i konfiguratoren). Dvs. bytte ut orginalfelgene eller andre tunge ettermarkedsfelger med MAG52 smidde magnesiumfelger, og så montere det letteste og mest støysvake sommerdekket, Winrun R330, som også har 420 i slitestyrke (57% lengre levetid enn Michelin Primacy 3) og målbart mykest gummi. 

Du kan også lese litt nederst i artikkelen om smidd Magnesium felger til Porsche Taycan på denne linken

MAGNESIUM ER ET SUPERLETT, FLEKSIBELT OG SEIGT METALL MED ENORM STYRKE

Bedre akselerasjon, bedre rekkevidde, mindre vibrasjoner fra underlaget og mindre slitasje på drivkomponenter er de viktigste egenskapene som smidde magnesiumfelger gir bilen din. Det finnes mange artikler på nettet om de positive egenskapene til smidde magnesiumfelger i forhold til smidde og støpte aluminiumsfelger, og den største forskjellen er selve metallet som er lettere, men også støtabsorberende. Det er verdt å merke seg at magnesium avgir mer rumlelyd enn aluminium. På Tesla 3 og S har vi målt støyreduksjon på mellom 1 og 2 dB ved å frese opp felgene i navet, og montere inn tykke navringer på 73,1 - 64,1. Dette er spesialringer som bankes inn i felgnavet med en gummihammer, slik at de blir som en del av felgen. Da vil Magnesiumfelgene avgi tilnærmet samme rumlestøy som aluminiumsfelger, men i høyere hastigheter likevel fra 0,2 dB til 0,2 dB mer fordi smidd metall videreformidler rumlestøy mer enn støpt aluminium. Det viktigste for mange er vektbesparelsen som gir bedre rekkevidde og akselerasjon, samt at smidd magnesium er betydelig sterkere enn støpt aluminium. De tåler mer i møte med et hull i veien.

SE FORSKJELLENE MOT ORIGINALFELGER PÅ TESLA 3 PERFORMACE

Vi låner ut felger og dekk for testing til journalister, youtubere og andre relevante bilinteresserte. Klikk på bildet under og se TeslaBjørn sine vurderinger.

TeslaBjørn make some opinoins about ZAX Magnesium wheels.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Magnesium_wheels

https://magnesiumwheels.com/faq.html

https://www.magnesiumwheels.com/faq.html#two

https://www.hindawi.com/journals/amse/2019/2632031/#abstract

 

Norwegisch (Bokmål)
Zax Wheels, upgrade your EV