TESLA MODEL 3 TILBUD PÅ VINTERHJUL, VINTERDEKK OG FELG

Posted by:tire specialist1

TESLA MODEL 3 KAN FORLENGE REKKEVIDDEN OM VINTEREN MED VINTERDEKK SOM HAR GOD DRENERING MOT VANNPLANING

Tesla 3 er ledende på rekkevidde, men likevel kan det lønne seg å optimalisere rekkevidden på de dagene som den er dårligst, og det er på kalde vinterdager med mye vann og slaps i veibanen. Dekk med gjennomgående drenering mot vann og slaps gir noe lavere rullemotstand når rullemostanden er størst. Jo mer vann og slaps, dess mer øker rullemotstanden. Under alle omstendigheter er det likevel marginale forskjeller de ulike dekktypene kan gi av gevinst, og selv om man kjører hele dagen på middels våt vei, blir gevinsten mot et dekk uten drenering under 10 km. 

Se illustrasjonsskisse under som viser forskjellene mellom de kjente dekkmerkene og Nereus som har svært god gjennomgående drenering.

Et godt råd er å styre unna dekk som mangler drenering mot vannplaning, både fordi rekkevidden på disse dekkene reduseres mye mer jo mer vann og slaps som finnes i veibanen. Levetiden erfarer vi også til under det halve i forhold til Nereus, målt på e-Golf, men det er også stor forskjell i bremselengden på våt asfalt. Stoler man på EU-merkingen og dekktesten til NAF bommer man grovt. Vi leverer også disse dekkene, men vi påpeker at du betaler høy pris for dekk som er normalt gode på snø og is i kuldegrader, men veldig svake på våt vei/slaps, og ikke minst på slitestyrke. Dekktesten til NAF er kun smart (og fordummende) markedsføring hvor man legger inn masse ''følelser'' for å få frem kickback-''testvinneren''. Anbefalingene til model 3 går langt utenpå disse, og derfor tilbyr vi både bytterett og 5 års garanti på gummikvaliteten. 

Vinterdekk til elbil bør drenere optimalt

TESLA MODEL 3 HAR BREDE DEKK OG NEREUS 805+ OPPNÅR LAVERE RULLEMOTSTAND NÅR DET ER KRITISK VÅTT I VEIBANEN

Vi kjører veldig mye på våt vei med vann og slaps, og god gjennomgående drenering både øker rekkevidden og reduserer risiko for vannplaning. Våt grepet på grov asfalt er faktisk bedre enn kjente sommerdekk med våt grep A, målt på Tesla 100D i 18 - 20 varmegrader. Enkelt forklart vil myk gummi oppnå langt større kontaktflate på grov asfalt enn et hardt sommerdekk. En motsatt virkelighet i forhold til hva som hevdes fra mange bransjehold. Det som er viktig for en elbil om vinteren er rekkevidden når den er som dårligst. De fleste som har kjørt elbil tidligere erfarer at rekkeviddeforskjellen mellom tørr og våt asfalt i samme hastighet og temperatur ofte er 10-15%. Med mye vann og slaps i veibanen øker forskjellen, og da er det viktig med gode dreneringskanaler og godt mønster i dekket. Godt bindemiddel i gummien opprettholder god levetid og et godt mønster.

TESLA MODEL 3 DIMENSJONEN 235/40R19 ANBEFALES PÅ 19X8 FREMFOR 19X8,5 FOR Å BESKYTTE FELGEN MOT KANTKJØRING

Nedenfor har vi montert denne dimensjoen på en 8,5'' bred felg og til høyre en 8'' bred felg. Som man ser blir 8'' bredde mer riktig for denne dekkdimensjonen, og dekket står også mer riktig på felgen. Muligheten for å kantkjøre felgene gjelder for begge kombinasjonene, men med 3-4 mm dekkside utenfor felgen blir skadene betydelig mindre hvis man kommer inntil en fortauskant.

Felger til 235/40R19 dekk bør være kun 8 toms brede

VINTERDEKKET GRIPMAX STATUS PRO WINTER ER NESTE ANBEFALING PÅ TESLA MODEL 3

Enkelt forklart er gummien like myk med gjennomgående drenering og gådt våt grep. På is leverer dekket like godt som de kjente ''reklame''merkene, og vi har lang erfaring med dette dekket på Tesla X i 22-tommere og på Tesla S i både 21 og 20 tommere. Gripmax dekket får vi inn i aktuelle 19 toms dimensjon i februar 2019, og dette er et godt alternativ til Nereus dekket. 

NÅR DU KJØPER FELGER OG DEKK FRA MEGAHJUL ER DU PRODUKTFORSIKRET (IF FORSIKRING) FOR OPP TIL NOK 5,0 MILL

Ved flere anledninger, som regel i forbindelse med utlevering av nye biler, har vi mottatt telefoner fra kunder som er blitt truet med frafallelse av garanti på sin bil, om de kjøper hjul andre steder enn Tesla. Dette strider mot norske garantiregler, og det er klare parametere på hvilke dimensjoner som kan settes på hvilke biler. For deg som kunde av Tesla Motors ville dette bety en alvorlig heftelse på kjøpsforholdet som kan oppfattes som en skjult mangel, og redusere annenhåndsverdien på bilen.

Om du blir presentert denne type skremselspropaganda fra din selger setter vi stor pris på at du forteller oss selgerens navn slik at vi kan ta dette videre med Tesla direkte. Vi oppfordrer også alle kunder til å be om å motta denne informasjonen skriftlig.

DU KAN TRYGT KJØPE DEKK OG FELGER FRA MEGAHJUL UTEN Å MISTE NOEN FORM FOR GARANTI PÅ BILEN

Felger og dekk fra Tesla Motors er tredjeparts produkter på samme måte som våre produkter. Vi leverer kun det som er godkjent for bilen, og vi kan garantere deg at anbefalte produkter her på nettsiden ikke påvirker garantiforholdet på bilen, og du er sikret mot feil og følgeskader, herunder alle former for trusler og påstander om redusert gararanti, opp til 5,0 mill NOK. VI har levert vinter- og sommerhjul til Tesla S og X siden 2013 (langt over 40.000 produktenheter), uten at det har kommet en eneste henvendelse fra Tesla om produktfeil. Det har vært mye bytting av hjullager på model S, både med original hjulsett og våre hjulsett som også har originalspesifikasjoner. Det har aldri kommet en henvendelse fra Tesla om at noe er så ''uoriginalt'' at de mener det har påført bilen skader. Vi har mange Tesla S og X som firmabiler (vi har også Model 3 i bestilling), og vi anbefaler Tesla fremfor andre bilmerker, fordi vi har gjort grundige sammenligninger av kost/nytte + teknologi. Når det gjelder dekk og felger til Tesla modellene kan vi med sikkerhet si at vi har mye mer erfaring med ulike løsninger enn Tesla Motors, fordi vi tester og sammenligner kontinuerlig, på egne biler og sammen med kunder og samarbeidspartnere (bilfirmaer, storbrukere av Tesla m.m.)

MEST ANBEFALTE VINTERDEKK BYGGER PÅ ERFARINGER FRA MÅLINGER PÅ TESLA S

Vi har gjort en rekke målinger på Tesla S som blant annet friksjonsegenskaper mot underlag i form av hardpakket snø og is-underlag med litt våt snø på toppen, og i begge målingene viser Nereus dekkene at de enten viser like bra friksjon eller betydelig bedre friksjon enn de mest kjente referansedekkene. Dette er enkle målinger som er lett å etterprøve, så seriøsiteten med slike målinger er definitivt interessant i forhold til dekktestene fra NAF hvor dekkresultatene  justeres med følelser,  for at de underliggende kickback avtalene skal gi best mulig avkastning. Du kan lese en god del å det anbefalte vinterdekket fra Nereus i artikkelen NEREUS VINTERDEKK TEST hvor det også vises til at Nereus dekkene har en svært god levetid på gummien i forhold til de mest kjente dekkmerkene, 

Nedenfor kan du se noen videoer av enkle friksjonstester. Det er sannsynlig at Nereus fungerer like godt på Tesla Model 3 som på Model S

VI HAR VÆRT LITT NYGJERRIG PÅ HVORDAN VINTERDEKK KAN MÅLES MOT HVERANDRE DIREKTE. HER ER ET GODT EKSEMPEL

Vi fokuserer mye på vannplaning, våt grep, støy og slitestyrke, men Nereus gummien kleber seg også godt på vinterunderlaget og har mange effektive lameller. Derfor sier vi at der hvor du ikke kommer opp bakken med piggdekk bør du velge Nereus piggfritt. Når bransjen prater om ''Premium'' dekk så er det vel egentlig disse egenskapene man burde kunne dokumentere og ikke bare ''premium' pris.

GUMMIKVALITETEN ER VIKTIG FOR BÅDE LEVETIDEN OG SIKKERHETEN I HELE DEKKETS LEVETID

Vi har forsøkt å samle mye relevant kunnskap om dekk i artikkelen DETTE BØR DU VITE OM VINTERDEKK. Her er det mye god informasjon basert på faktiske målinger, og i forhold til hva som skrives i media av både NAF og andre ''eksperter'' så viser våre målinger at det skrives mye som er direkte feilinformasjon, trolig i den hensikt å øke salget av høyt priset middels gode dekk. Våre målinger viser at god vintergummi ikke slites målbart mer om sommeren, og dekkets produksjonsdato ikke nødvendigvis har noen sammenheng med gummiens egenskaper. Nå baserer vi våre målinger mye på de dekkmerkene vi anbefaler, så vi kan i skrivende stund gå god for de positive måleresultatene for de aktuelle dekkmerkene som vi nevner i artiklene. 

SE EKSEMPEL PÅ ANBEFALT VINTERHJUL FOR TESLA MODEL 3 I 18 TOMMERE VED Å KLIKKE PÅ BILDET UNDER

Du kommer direkte til konfiguratoren og ser dagens pris på komplett sett

Vinterhjul til Tesla model 3 i 18 tommere

FOR TESLA MODEL 3 LAGER VI ET FORSTERKET NEREUS DEKK SOM ER TILPASSET DET ENORME DREIMOMENTET PÅ PERFORMANCE MODELLEN

Nereus 805+ dekket kommer på lager høsten 2019 og kan forhåndsbestilles til dagens kampanjepriser. Vi har nå tilpasset prisene på både dekk og felger i på pakken som er vist på bilder under. Her får du et vanvittig godt vinterdekk som blir spesialbygget for Tesla 3, på samme måte som felgen. Dekket vil fortsatt ha den myke gummien som gir topp egenskaper på is, men selve stammen blir forsterket til å tåle ''ut av lyskrysset konkurransen'' for performance modellene. klikk på bildet for å se kampanjetilbudet som gjelder for alt forhåndssalget. Når dekket blir lagervare på sensommeren blir prisene justert opp til mer normalt prisnivå.

Vinterhjul i 19 tommere til Tesla Model 3 som er spesialtilpasset bilen

TESLA MODEL 3 PERFORMANCE LEVERT MED PERFORMANCE BREMSER

Vi har god dialog med flere aktører innen dekk og felg bransjen i Nord-Amerika i forbindelse med å levere bransjeløsningen som denne nettsiden representerer. På spørsmål om hvilke felger som passer på Tesla Model 3 med Performance bremsekalipere så leveres det ned til 18-toms felger og dekk til disse. Vi vet ikke om 18-toms felgene vi kan tilby her på nettsiden går klar av bremsekaliperne, så frem til vi har testet disse på Performance modellene anbefaler vi 19 toms vinterhjul inntil videre.

Tesla Model 3 Performance må ha godt våt grep og drenering

TILPASNINGER AV FELGER TIL TESLA MODEL 3 PERFOMANCE

Tesla Model 3 Performance har et litt annet nav enn øvrige model 3, og krever en ekstra utsparing i navet på felgen. Se bilde under. En del av felgene som vi tilbyr vil hadde denne utsparingen fra fabrikk, men det finnes mange felger som ikke har dette. Vi har en avansert CNC maskin på hovedlageret i Fredrikstad som tilpasser felger, så vi kan lage denne utsparingen på alle felger som passer i CNC maskinen. Til performance modellen kan vi ikke bruker felger med navringer. Ringe gjerne for mer informasjon om felger til 3P om du har spørsmål.

Spesielt nav på Tesla 3 Perfomance krevet tilpassede felger

Produktliste